Hybride pendelbussen voor toeristen

Hybride

Wethouders Sijtsma en Schoute samen met collega’s en InPublic voor de nieuwe bus – foto’s Joachim de Ruijter

Verduurzaming parkeerpark met aanschaf hybride bussen

De gemeente Harlingen heeft drie nieuwe pendelbussen aangeschaft om gebruikers van het langparkeerterrein van en naar de rederij Doeksen te vervoeren. Vorige week is de eerste al in gebruik genomen, de andere twee bussen worden nu klaar gemaakt om de weg op te gaan. Het exterieur van de bus is voorzien van prachtige bestickering van Harlingen Citymarketing Welkom aan Zee.

Door deze prachtige ‘’wraps’’ hebben ze niet alleen een nieuwe, frisse uitstraling gekregen. Met een prachtige foto van de binnenstad en een slogan willen we ook nog eens duidelijk maken dat het echt de moeite waard is om een bezoek aan de historische binnenstad van Harlingen te brengen, voor of na een eilandbezoek.

Misschien heb je hem al voorbij zien komen. De eerste bus was vorige week al gesignaleerd tijdens de HT Sloepenrace. Binnen enkele weken zijn de andere bussen ook klaar om ingezet te worden. De nieuwe bussen hebben overigens al 9 jaar trouwe dienst gedaan in Hamburg en zijn na grondige inspectie weer helemaal gereed om in Harlingen de weg op te gaan.

Hybride

Het zijn hybride pendelbussen, Volvo 7900 Hybrid, die de oude Mercedes en de twee MAN bussen  hebben vervangen. Deze bussen zullen overigens waarschijnlijk ergens anders op de wereld weer de weg op gaan. Initieel was er budget voor 1 nieuwe bus. Mede dankzij de samenwerking met InPublic, beheerder van de bussen, zijn er binnen het budget dus niet 1 maar 3 ‘’nieuwe’’ bussen aangeschaft.

Wethouder Hendrik Sijtsma: “We zijn harstikke blij met deze pendelbussen voor de gemeente. De oude waren echt aan vervanging toe, en we hebben dankzij de samenwerking met In Public, die de bussen beheert en de chauffeurs levert, een mooie deal kunnen sluiten met de aanschaf van deze drie bestaande bussen.”

Wethouder Paul Schoute vervolgt: We hebben deze kans benut om de nieuwe pendelbussen mooi aan te kleden in de huisstijl van onze citymarketing. Met afbeeldingen van Harlingen, groot afgedrukt op de bussen, laten we aan de vele bezoekers van Terschelling en/of Vlieland zien hoe mooi Harlingen is.”

SEUN

SEUN special over Leger des Heils

Begin juli werd in Harlingen huis-aan-huis de 15e editie van het glossy magazine SEUN bezorgd.Een special over het werk van het Leger des Heils in Harlingen. Het Leger des Heils transformeert elke maandag van een bijeenkomstzaal voor de diensten van deze geloofsgemeenschap naar een winkel met kleding voor sociale prijzen. Iedere vrijdag wordt de winkel binnen een halfuur wordt omgezet

Lees verder »
offline

DESEUN.NL TIJDELIJK OFFLINE

deseun.nl is tijdelijk offline. Het glossy magazine SEUN over Harlingen en de Harlingers is gestopt en daarom wordt deze zomer de website deseun.nl volledig hernieuwd. U krijgt dan een digitaal overzicht krijgen van alle vijftien glossy-magazines die de afgelopen 7,5 jaar zijn verschenen. De laatste glossy SEUN  (nummer 15) over het werk van het Leger des Heils in Harlingen kunt

Lees verder »